Personal Training

Werkwijze

Alle personal trainingstrajecten van Join My Workouts Personal Training starten met een intake. Vooral voor mensen met een zittend beroep of voor mensen die veelvuldig dezelfde bewegingen maken is het van belang om voor aanvang van de trainingen te kijken naar eventuele disbalans in het lichaam. Disbalans in de spieren kan zich uiten in rugklachten, vastzittende spieren in het schouder- en nekgebied, een slechte houding en vermoeidheid. Trainen zonder aandacht voor deze disbalans kan blessures veroorzaken. Door het stretchen van de overactieve spieren en het versterken van de onderactieve spieren zal de spier- balans in het lichaam hersteld worden. Hierdoor verbetert je houding, zal je lichaam fitter, sterker en soepeler aanvoelen en zul je effectiever kunnen trainen

Het trainingsmodel

Join My Workouts werkt met het optimal performance trainingsmodel. Dit trainingsmodel is ontwikkeld door de National Academy of Sports Medicine, een internationaal toonaangevend opleidingsinstituut wat zich baseert op de laatste wetenschappelijke en medische inzichten. Het trainingsmodel is compleet en gefaseerd waardoor het uitstekend op maat gemaakt kan worden voor elke individuele sporter. Binnen dit model komen de volgende onderdelen aan bod:

Flexibiliteit Herstelt en onderhoudt de juiste spierbalans in het lichaam.
Core training Maakt je gehele romp sterker zodat je beter in staat bent om vanuit verschillende houdingen kracht te leveren
Balans training Leert je om ook in onstabiele situaties je gewrichten vanuit de juiste positie te gebruiken
Reactieve training Leert je om krachten van buitenaf beter op te vangen, bijvoorbeeld de krachten bij het landen na een sprong of de krachten na een misstap
Cardio training Zet je hart- en longsysteem aan het werk zodat je uithoudingsvermogen verbetert, je hart sterker wordt en je energiesystemen beter gaan functioneren
SAQ training (Speed, Agility and Quickness) leert je om sneller te bewegen, beter te reageren en verbetert de coördinatie en aansturing van het spierstelsel vanuit het zenuwstelsel
Spierversterkende training Zorgt ervoor dat je spieren sterker worden waardoor dagelijkse activiteiten verbeteren en sportbeoefening je beter afgaat

 

 

foto Jitskefoto Carla